رسانه‌های چین گزارش دادند تلاش این کشور در مبارزه با فساد اداری، تنها طی سال گذشته میلادی باعث شده فعالیت‌های ۵۴ هزار کارمند و مقام دولتی تحت بررسی قرار گیرد.

چین

طبق اين گزارش‌ها، در سال گذشته دادگاه‌هاي ويژه فساد اداري در چين بيش از 20هزار پرونده را بررسي كرده‌اند كه حدود 16هزار پرونده مربوط به دريافت رشوه و 4هزار و 300پرونده نيز مربوط به قصور در انجام وظيفه بوده است. طي اين مدت، بيش از 336هزار كارمند و مقام چيني يكي از انواع تنبيه‌هاي درنظر گرفته شده براي تخلفات اداري را دريافت كرده‌اند. همچنين، طي اين مدت در يك ركورد بي‌سابقه، اداره مبارزه با فساد اداري چين حدود 2ميليون و 800هزار شكايت دريافت كرده است.

رئيس‌جمهور چين، شي جين‌پينگ، از سال 2013يعني زماني كه به قدرت رسيد، مبارزه با فساد كاركنان دولتي و ولخرجي‌هاي سازمان‌ها را آغاز كرده است. براساس گزارش وب سايت شينهوانت چين، طي اين مدت عملكرد 49هزار مسئول دولتي در مورد نحوه هزينه‌كرد بودجه سازمان‌هاي دولتي مورد بررسي قرار گرفته است. حتي كاركنان اداره مبارزه با فساد اداري اين كشور نيز زير ذره بين بوده‌اند و در اين مدت نزديك به 2هزار و 500كارمند اين اداره به‌دليل تخلفات مختلف احكام تنبيهي دريافت كرده‌اند.

چين با جمعيت يك ميليارد و 350ميليون نفري‌اش بيشترين جمعيت در ميان كشورهاي جهان را دارد اما به گفته رسانه‌هاي اين كشور، حجم بالاي پرونده‌ها و شكايت‌هاي رسيده به اداره مبارزه با فساد اين كشور نشان از وجود فساد گسترده در سيستم اداري آن دارد؛ موضوعي كه طي سال‌هاي اخير به يكي از دغدغه‌هاي اصلي شي جين‌پينگ تبديل شده است.

کد خبر 323397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha